www.unfairpris.dk Forum Indeks www.unfairpris.dk
Oplysnings- og debatforum om unfair priser og "annoncehajer" i Danmark

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Advarsel - Den Danske Virksomhedsportal

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    www.unfairpris.dk Forum Indeks -> Andre
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Bett

Indmeldt: 20. apr 2010

IndlægSkrevet: 12    Emne: Advarsel - Den Danske Virksomhedsportal Besvar, med citat

Jeg er ansat på en restaurant i Hillerød. Fornylig har vi anskaffet os en hjemmeside.

Nu har vi modtaget en faktura på 382 Euro fra ukendte gerningsmænd med overskriften Publikation af Virksomheder 2010 - Den Danske Virksomhedsportal. www.danmarks-virksomhedsportal.dk

Der står vi har anmodet om en registrering - komplet usandt - og halvdelen af oplysningerne vi skulle have oplyst dem (hvilket vi aldrig har) er ukorrekte. Fx. har de stavet vores domænenavn forkert. Det føles lidt som om, de prøver at få os til at kontakte dem for at få rettet oplysningerne.

Kuverten var i forvejen meget mistænksom efter som den kom i genbrugspapir uden afsender adresse men kun med et stempel fra Spanien. Inde i selve brevet står der at de holder til i Hamburg, Tyskland.

-----

Deres hjemmeside skriger bare "annoncehaj", så jeg er ikke i tvivl. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere. Min første tanke var at ignorere brevet eftersom de ikke har en skriftlig aftale på noget, men nederst i brevet står der alt er bestilt, og at kontrakten er bindende i tre år, og bliver forlænget hvis ikke man reagerer. Noget andet helt uforståeligt er at de nævner den tyske lovgivning mht. forretningsbetingelser.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
rdc

Indmeldt: 22. apr 2010

IndlægSkrevet: 14    Emne: Spansk sigøjner cirkus Besvar, med citat

Jeg har også netop modtaget samme brev med spansk stempel fra www.danmarks-virksomhedsportal.dk.

De har ligeså her skrevet forkert firmanavn, formentlig for at få mig til at ændre det på deres såkaldte virksomhedsportal!

Det er vist heller ikke en dansker, som indleder et forretningsbrev med "Kære damer og herrer", men snare et omrejsende spansk sigøjner cirkus..
Tilbage til toppen
ScanHosting.dk

Indmeldt: 23. apr 2010
Geografisk sted: Greve

IndlægSkrevet: 15    Emne: Besvar, med citat

Det ser ud til at en hel del danske virksomhed har modtaget dette brev
Som lokker med at de skal have opdateret deres stam data som er helt forkerte
og hvis man ikke læser det med småt ja så falder hammeren.

Så underskriv aldrig brevet (kontrakten)

Jeg har indgivet en klage til DIFO om at få domænet suspenderede med øjeblikket virkning.
Hvis det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
ScanHosting.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
lulle

Indmeldt: 21. apr 2010

IndlægSkrevet: 8    Emne: Besvar, med citat

jeg har også modtaget et brev på min nu lukkede webshop. Jeg har beholdt alt fra dem. Jeg har været inde og benytte mig af deres mulighed for stamdata for netop ikke at få en regning!. Denne har jeg printet ud hvor der står dato og klokkeslet. Jeg overvejer at sende det videre til forvruger rådet.
Tilbage til toppen
lulle

Indmeldt: 21. apr 2010

IndlægSkrevet: 8    Emne: Besvar, med citat

jeg mener selvfølgelig at jeg har været inde og spærre stamdate som de siger der er mulighed for.
Men som jeg husker er det slet ikke lovligt at opkræve en penge hvis man ikke gør noget. Man skal have haft en aktiv handling før der kan kræves penge
Tilbage til toppen
lbatiste

Indmeldt: 28. apr 2010

IndlægSkrevet: 17    Emne: Besvar, med citat

Hvor er i heldige vores regning lyder på eur982 om året, og når man læser det rigtigt gælder det i 3 år, altså eur982 gange 3.

Der har lige været en udsende på tvfyn om dette firma.

Hilsen Lis
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    www.unfairpris.dk Forum Indeks -> Andre Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum